Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

19 lutego 2016

KURS na kartkę z sercem


Witajcie.
Nie tak dawno pokazywałam Wam dość oryginalną kartkę z sercem.
Wtedy też obiecałam Wam pokazać na nią kurs.
Dziś właśnie chciałabym się nim z Wami podzielić.
Dla przypomnienia karteczka wygląda tak...

Do jej przygotowania potrzebujemy:

karton na bazę 30x30 cm, 2 arkusze papieru scrapowego najlepiej różniących się od siebie kolorystycznie, stempel lub grafika, bigownicę, klej, nożyczki, ołówek, gumka i materiały dekoracyjne według upodobania (użyłam: tekturkę, kwiatki, listki, wykrojnik z napisem "dla Ciebie", półperełki).
 
 Z kartonu wycinamy bazę o wymiarach 28 x 15 cm i bigujemy ją tak jak pokazuje to poniższe zdjęcie. Świetnie się tutaj sprawdził dwukolorowy karton kraftowy firmy Paka Maka. Od góry postanowiłam wykorzystać stronę kraftową, a od środka zaś białą.

Zaginamy skrzydełka do środka w miejscu bigowania i po środku odrysowujemy serce, które następnie wycinamy. Wszystkie wymiary i odległości obrazują poniższe zdjęcia.

 
Z papieru scrapowego wycinamy jeden pasek o wymiarach 14,7x14,7 cm oraz cztery paski o wymiarach 6,7x14,7 cm. Ja swoje paseczki pociągnęłam jeszcze nożyczkami by nadać charakteru całości. 
Tu świetnie się sprawdziła najnowsza kolekcja UHK Gallery - Avonlea. Świetna gramatura i kolorystyka oraz piękne i bardzo romantyczne wzornictwo.

Następnie bierzemy dwa węższe paski, przykładamy do skrzydełek 

i odrysowujemy na nich serce. Podczas wycinania pamiętajmy jednak, by było ono troszkę większe niż to, które mamy na bazie kartki. Czynność tę powtarzamy z paskami, które będą się znajdować na wewnętrznej stronie skrzydełek.

Oklejamy bazę. Ja z racji tego, że moja baza jest kraftowa postanowiłam nie oklejać tyłu kartki. Okleiłam tylko skrzydełka od zewnątrz i środka oraz sam środek. Wygląda to tak...

Z drugiego arkusza papieru scrapowego (najlepiej by był to papier w ciemniejszym, kontrastowym kolorze do tego, którym mamy oklejoną bazę), wycinamy pasek o wymiarach 9,5 cm x 14,7 cm.

Układamy go mniej więcej po środku wewnętrznej strony kartki, następnie zamykamy skrzydełka i odrysowujemy serce, które potem wycinamy.


Pasek z sercem przyklejamy od góry i dołu do środkowej części kartki, tak by znajdował się on w centralnej jej części.

Na białym kartonie odbijamy stempel, albo przyklejamy grafikę, a następnie wklejamy pod ciemny pasek z sercem, tak jak obrazuje to zdjęcie poniżej. Uwaga !!! Pasek musi być przyklejony do bazy kartki, a nie podklejony pod pasek ;) Musimy o tym pamiętać, by nie popsuć efektu końcowego.


W tej chwili dochodzimy do najtrudniejszego jak dla mnie etapu. Tak na prawdę etap ten decyduje o tym, czy nasza karteczka w zamierzony sposób będzie się otwierała i czy całkowicie odkryje, a następnie zakryje okienko z napisem bądź grafiką ;)



Wycinamy z papieru pasek o wymiarach 21 x 8 cm i bigujemy tak jak pokazuje to poniższe zdjęcie. Wyznaczamy środek paska, a następnie przecinamy go wzdłuż. Na koniec odrysowujemy serce o takiej wielkości jak serce na brązowym pasku i wycinamy je.


Skrzydełka przyklejamy w taki sposób by podłożone pod pasek obydwa serca się ze sobą pokrywały.
Obrazuje to poniższe zdjęcie.


Teraz już pójdzie nam z górki. Wykonamy bowiem opaskę na kartkę. Po złożeniu powinna ona mieć 14,2 x 4 cm. Przy czym bigowanie ma mieć grubość ok 2 mm.



Pasek ozdabiamy według własnego uznania. Jedynym warunkiem jaki musimy spełnić, jest to, że w jego centrum powinno znaleźć się serce, które nie będzie większe niż to znajdujące się
na samej kartce.

Do tego kilka kwiatuszków i listków, kawałek wstążki lub koronki, tekturka, napis i opaska gotowa;)




Moja wygląda tak...


Mam nadzieję, że mój kurs jest czytelny i że dacie radę przez niego przebrnąć. Jeśli są jakieś niejasności to piszcie, chętnie wytłumaczę i podpowiem.

 Na koniec zapraszam Was do naszego sklepu do działu NOWOŚCI. Tam jak, co tydzień  czekają na Was nie lada kąski ;)
A wśród nich m.in. pudełka tekturowe, wielkanocne naklejki Dp Craft, bazy do kartek i albumów Studio 75, wstążki w kratę i w groszki, tiulowe róże na taśmie, oraz najnowsza kolekcja UHK Gallery Avonlay:)
Zajrzyjcie również do działu PROMOCJE, tam również znajdziecie bardzo fajny asortyment w atrakcyjnej dla kieszeni cenie.

Mam nadzieję, że swym kursem skuszę Was i sami stworzycie podobną do mojej karteczkę. Oczywiście czekam na efekty Waszej pracy. Pochwalcie się koniecznie.
Pozdrawiam Was serdecznie.
MargoLa

4 komentarze: