Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

14 maja 2014

Kurs na kielich z hostią.


Hej, hej kochani.
Dziękuję Wam za liczne odwiedziny i bardzo miłe, a tym samym budujące i mobilizujące do dalszej pracy  komentarze.
Prosiliście wczoraj o tutek na kielich, który wczoraj Wam pokazałam.
Postaram się zatem dzisiaj krok po kroku pokazać w jaki sposób go wykonać.
Przepraszam za brzydkie fotografie, ale musiałam sobie sama je robić, gdyż nie było nikogo pod ręką.

Potrzebujemy:

  •  2 kulki styropianowe o średnicy ok 4 i 3 cm;
  • nóż;
  • nożyczki;
  • klej;
  • klej na ciepło;
  • linijka;
  • ołówek;
  • gesso (ja użyłam pasty śniegowej);
  • pędzelek;
  • coś do spiłowania styropianu (użyłam tarki do stóp);
  • papier ozdobny;
  • kartka ksero wielkości A4;
  • karton;
  • wykałaczka;
  • kosteczki których nie ma na zdjęciu;
  • mała serwetka na hostię;

 Kulki styropianowe przecinamy na pół i pozostawiamy po jednej połówce z każdej wielkości.



Za pomocą tarki do stóp, papieru ściernego lub innego narzędzia delikatnie, okrągłymi ruchami spiłowujemy nierówności.  




Wzdłuż kartki ksero wielkości A4 odrysowujemy pasek szerokości 1.5 cm, a następnie go wycinamy



 Powstały pasek zwijamy w ślimak metodą qulingu.




Końcówkę przyklejamy do całości



W uprzednio przygotowanych styropianowych półkolach za pomocą wykałaczki wyznaczamy środki.



Przez środek ślimaka przekłuwamy wykałaczkę



Następnie sprawdzamy czy wykałaczka nie jest za długa



Długość regulujemy nożyczkami



Za pomocą kleju na ciepło przyklejamy wykałaczkę do połówek zaczynając od dołu




Sklejamy całość ze sobą



Powstały szkielet malujemy gesso lub czymś innym. Ja nie miałam gessa więc użyła do tego pasty śniegowej - musiałam tylko dokładnie oczyścić na końcu kielich z drobinek. 
UWAGA!!!
Do malowania nie używamy farb i preparatów zawierających alkohol i rozpuszczalnik, gdyż te rozpuszczają styropian i powstają dziury.
Odpadają więc wszelkiego rodzaju lakiery, w tym do paznokci i farby. 
Pomalowany kielich odstawiamy do wyschnięcia.



Z papieru ozdobnego, w moim przypadku złotego - tłoczonego wycinamy 3 paski szerokości 0,5 cm
Niestety nie powiem Wam jakiej są dokładnie długości, gdyż przez roztargnienie zwyczajnie ich nie zmierzyłam.
Powstałe paski przyklejamy kolejno do góry kielicha, jego nóżki oraz dołu. 


Po ozdobieniu kielich wygląda tak...



Górną część kielicha przykładamy do białego kartonu i odrysowujemy od niej koło, które następnie wycinamy i przyklejamy na wierzchu





Do wykonania hostii potrzebujemy dwóch odpowiedniej wielkości serwetek, dwóch rodzajów kółek, paska zagiętego tak jak na zdjęciu, a także kosteczek



Pomiędzy 2 serwetki wklejamy pasek w taki sposób jak pokazuje to zdjęcie



Po sklejeniu ze sobą, całość wygląda jak poniżej



Tak powstałą hostię przyklejamy do wierzchu kielicha



Do serwetki przyklejamy odpowiedniej wielkości kółka za pomocą kosteczek



Całość zdobimy według własnego uznania i gustu
U mnie wyglądał on jak poniżej



Cała dekoracja ma około 7,5 cm wysokości, doskonale więc nadaje się do ozdoby pudełeczek wielkości 10x10 cm., ale nie tylko.
Po przecięciu konstrukcji na pół w wzdłuż otrzymamy kielich 3d, który będzie doskonałą ozdobą kartek czy albumów.

Mam nadzieję, że w miarę przejrzyście i jasno pokazałam Wam jak krok po kroku wykonać tego typu ozdobę. 
Gdyby jednak były jakieś wątpliwości, pytajcie... postaram się wszystko wyjaśnić.

Jedynym warunkiem skorzystania z niniejszego tutka jest zamieszczenie linka do jego autora czyli do mnie...
Na pewno nikomu z nas nie jest przyjemnie, gdy widzi swoje autorskie pomysły u innych bez podania ich źródła pochodzenia.

Korzystajcie więc ile chcecie. Ja uciekam do kartek.
Kolorowych.






18 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i przejrzysty kurs :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o jacie!!! jakie to łatwe!! myślałam,że to bardziej skomplikowane

    spróbuje taki kielich zrobić

    a Pani bardzo dziękuję za przydatny kursik:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny, wspanialy pomysl. nigdy nie probowalam sie z kulkami styropianowymi. efekt świetny!\

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i jasno pokazany kursik, przyda się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kielich jest swietny ! A kursik bardzo przejrzysty i zrozumialy ! Dodaje do ulubionych wiec bede zagladac czesto ! Dziekuje za piekne slowa u mnie i odwiedzinki pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń
  6. extra! chętnie skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  7. Z takim kursem to nawet ja bym ten kielich zrobiła, choć to zupełnie nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny, przejrzysty kursik! Dzięki wielkie!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł i świetne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale świetne! Fajny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały kursik - bardzo fajnie wszystko opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dopiero trafiłam na Twego bloga, i zostanę na dłużej jeżeli pozwolisz :)
    Super kursik - skorzystam w przyszłym roku będzie komunia syna, zapraszam do siebie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne! a ja dopiero co zastanawiałam się co tu zrobić z zalegającymi kuleczkami. super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń