Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

23 września 2013

Kurs na kwiaty z liści kukurydzy


No i mamy jesień...
Lubię nawet tą porę roku, ale tylko wtedy kiedy nie pada i nie wieje, bo to dla mojej głowy i zatok ogromna męczarnia...


Postanowiłam przygotować dla Was dziś krótki kursik na kwiaty z liści kukurydzy. Robiłam je już bardzo dawno, kiedy jeszcze pracowałam w szkole. Och wykonanie jest bardzo szybkie i przyjemne. A co najważniejsze nakład finansowy jest bardzo mały.


POTRZEBUJEMY:
kolby z liśćmi kukurydzy najlepiej świeżo zerwane
dość solidny sznurek lub mulinę (ja użyłam muliny przedzielonej na pół)
klej na ciepło (na fotografii przedstawiłam klej magic, ale na ciepło pójdzie zdecydowanie szybciej)
grillowe wykałaczki
nożyczki





Bierzemy kolbę kukurydzy i delikatnie, tak by nie zniszczyć, obrywamy z niej 4 liście










Brzegi liści podcinamy wzdłuż jednej ze stron tak by były zbliżone do siebie wielkością






Liście kolejno zginamy na pół tworząc łuk 






Związujemy sznurkiem






Tak wyglądają liście po związaniu






Bierzemy grillową wykałaczkę i kolejno przywiązujemy do niej wcześniej przygotowane liście






Powstanie taki kwiatuszek






Do środka dajemy odrobinę kleju na ciepło i przyklejamy zwinięte w maleńki kłębuszek "czarne włoski" znajdujące się pod liśćmi na kolbie kukurydzy







Tak wyglądają wszystkie kwiaty. Ja zrobiłam ich 5 choć przyznam się szczerze, że podczas robienia bukietu zabrakło mi jednego.






Z pozostałych resztek liści wycinamy cienkie spiczaste paski i przywiązujemy bądź przyklejamy do pojedynczych kwiatuszków, a następnie całość związujemy w jeden bukiet.






Na koniec cały dół bukietu obwiązujemy liśćmi z kukurydzy by zamaskować wiązania poszczególnych kwiatów






Powstały bukiet możemy wstawić do wazonu i mamy gotową jesienną dekorację






Uwaga.
Środki kwitów możemy zrobić również z korali lub pręcików, kawałków materiału czy sizolu, a same kwiaty można posypać brokatem bądź też pomalować.
Tak na prawdę wszystko zależy od waszej wyobraźni i pomysłu.
Ja postawiłam na naturalność.




7 komentarzy:

  1. to wydaje sie bardzo proste do wykonania, super kursik :) pozdrawiam i zapraszam rowmiez do siebie http://mojamamaija.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  2. genialnie pomysłowe , uwielbiam taki recykling

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba zaprzyjaźnić się z jakąś kolbą. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba już gdzieś takie widziałam. Teraz wiem, jak je zrobić - piękne są :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł ;-) Widzę, że miałaś małego pomocnika :-) widać maleńką kochaną rączkę :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń